13 Şubat 2012 Pazartesi

UNUTULMAZ FİLM MÜZİKLERİ – 2

Geçen ay giriş yaptığım unutulmaz film müziklerine aynı hızla devam ediyorum.Yine çok iyi parçalar derledim,topladım.


The Godfather Theme Song (The Godfather) : Hiç bilmeyeninin olmadığı,efsaneleşmiş bir şarkı.Gelmiş geçmiş en iyi filmlerden biri olan The Godfather’ın simgesi.Yıllar geçse de ününden hiçbir şey kaybetmeyecek bir eser.İtalyan müzisyen Nino Rota’nın en iyi işlerinden biri kesinlikle.























Lux Aeterna (Requiem For A Dream) : O kadar muhteşem bir eser ki başta haber bültenleri olmak üzere her yerde kullanarak canını çıkardılar.Sürekli kulağımıza çalınmasından dolayı yavaş yavaş havasını kaybetmeye başlasa da film tarihine adını altın harflerle yazdırmayı çoktan başardı.Harika film müziklerine imza atan Clint Mansell’in şaheserlerinden yalnızca biri.Bir klasik.






















Going The Distance (Rocky) : Tam anlamıyla bir başyapıt arayanları buraya alalım.Tüylerimi diken diken ediyor ne zaman dinlesem.Hiçbir zaman vazgeçemeyeceğim inanılmaz bir eser.Son derece başarılı bir dram olan Rocky filminin ruhunu çok iyi yansıtıyor.Derin bir hüznün ardından yükselerek zafere ulaşıyormuş gibi.Rocky Balboa’nın sıfırdan en tepeye çıkışını özetliyor adeta.Favorilerimden.





















Misirlou (Pulp Fiction) : Yine dillere dolanmış,unutulmaz bir parça.Farklı ve dikkat çekici melodisiyle bir çağa damgasını vurmuş şarkılardan.Son derece eğlenceli bir eser.Quentin Tarantino’nun başyapıtı Pulp Fiction’ı çok güzel tamamlıyor.Eski bir yunan ezgisi olan Misirlou’yu bu filmde Dick Dale yorumuyla dinliyoruz.Dans ettiriyor,eğlendiriyor.





















Mind Heist (Inception) : Çok tempolu bir şarkı Mind Heist.Tek başına bir film gibi.Esiyor,gürlüyor,coşuyor.Inception fragmanını en çok öne çıkaran şey belki de.Zack Hemsey'nin bu bestesi filmle yarışır güzellikte.İlk duyduğunuz anda hafızanıza kazınarak kendini tekrar tekrar dinletiyor.






















Hello Zepp (Saw) : İnsan üstü bir şarkı.Tek kelimeyle şaheser.Saw geleli neredeyse 8 sene olacak ama bu eserin dilime dolanmadığı tek bir gün bile yok.Nerede olursam olayım gün içerisinde hep bu şarkıyı mırıldanırken buluyorum kendimi.İçe işliyor,filmin kendisi gibi gerip tedirgin ediyor.Entrika dolu sahnelerin vazgeçilmezi.Charlie Clouser imzalı dahice bir başyapıt.





















Lose Yourself (8 Mile) : Dünya üzerinde dinleyebileceğiniz en iyi şarkılardan biri.Eminem’i ve rapi sevmeyenleri bile büyüleyen bir şaheser.Son derece gaz bir parça,özellikle arabada dinlemek büyük tehlikelere yol açabilir.8 Mile filminin çok ötesine geçmiş durumda.Çoğu yerde yapılmış en iyi rap parçası olarak gösterilmekte.Kesinlikle muhteşem.Hele bir Drum & Bass remixi var ki o hiç tadından yenmiyor.





















Dinlediğiniz için teşekkür ediyor ve uzaklara doğru kaçıyorum bugünlük.İyi akşamlar...

10 yorum:

  1. Arşivlemeyi ben de seviyorum...Müzikler olsun,replikler olsun..
    Misal yeşilçam müziklerini arşivleyip en sevdiklerimi mixliyorum.

    Harika bir post :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta şunu açık açık söyleyeyim,senin blogunu çok seviyorum,yazılarını çok beğeniyorum:)

      Yeşilçam müzikleri derlemesi çok ilginç ve güzel bir fikir aslında.Harika şeyler çıkabilir,onu da bir düşüneyim ben:)

      Teşekkür ediyorum yorumun için:)

      Sil
    2. wooow! mutlu oldum gerçekten böyle düşünmene :))
      Mixlerimden birini bloguma eklersem haber veririm.Dinlemek istersen mutlu olurum.

      Sil
    3. okumaz mıyım ya,merakla bekliyorum:)

      Sil
  2. hepsi efsanedir zaten ama, içlerinden pulp fiction ve soundtrack'i tadından yenmez ..

    YanıtlaSil
  3. soundtrackleri dinledikçe filmi yeniden izlemiş gibi oluyorum.Filmden sahneler canlanıyor gözümde :) Liste şahane... 3. yazında Kill Bill de olmalı bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen senin gibi düşünüyorum,şarkıyı dinlerken filmi izliyormuş gibi hissediyorsun.

      Aslında listede Kill Bill vardı önce ancak 2 Tarantino filmi olmasın diye Godfather'la değiştirdim.Üçüncüde Kill Bill'in yeri garanti:)

      Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Güzel seçimler :) İzninle ben de iki tane eklemek isterim.
    Biri Gary Jules - Mad World (Donnie Darko filminden)
    İkincisi de Eddie Vedder - Rise (Into The Wild filminden)
    Kill Bill fikrine de katılıyorum ayrıca :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mad world'ü nası eklemedim diye düşünüyorum şuan."En Beğendiğim 10 Film" yazımı okursan o listede Donnie Darko olduğunu göreceksin.Müziği dahil her şeyi mükemmeldi.Bir daha ki yazıda mad world kesin olur:)Çok teşekkür ederim yorumun için:)

      Sil